شهادت ۲۰ فلسطینی در حمله اسرائیل به یک ساختمان در مرکز غزه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیده‌بان حقوق بشر: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد بیانیه حزب‌الله لبنان درباره حمله به محل استقرار نظامیان صهیونیست (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا: تل‌آویو همچنان از واشنگتن سلاح می‌گیرد صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی واکنش حماس به اظهارات جنجالی سناتورآمریکایی درباره تهدید اتمی غزه روسیه: ۱۴۰۰ نیروی ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت کشته شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: تداوم مداخلات آمریکا در افغانستان وضعیت این کشور را پیچیده‌تر می‌کند انهدام تانک‌های مرکاوا در جبالیا | روز پرتلفات برای ارتش صهیونیستی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش مقام ارشد حماس به خیالبافی نتانیاهو برای تسلیم شدن این جنبش درخواست سفیر انگلیس در سازمان ملل از انصارالله یمن اردوغان: حماس برای حفاظت از اراضی اشغال شده خود مبارزه می‌کند حزب‌الله لبنان «السماقه» را هدف قرار داد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رایزنی سوناک با امیر قطر درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه سردار قریشی: هدف اصلی عملیات وعده صادق «بازدارندگی» بود شهادت و زخمی‌شدن ۲ نفر در حمله اسرائیل به خودرو سازمان ملل + فیلم سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم نتانیاهو: تبعید رهبران حماس را بررسی می‌کنیم سیدحسن نصرالله: شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند | نتانیاهو و بایدن از اعتراضات دانشجویی در جهان خشمگین است تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است

  • کد خبر: ۲۲۲۸۶۷
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۷
امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است
وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست شورای امنیت پیرامون وضعیت خاورمیانه و فلسطین و نیز رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک به سر می‌برد ، با خانم میریانا اسپولیاریک ایگر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با قدردانی از تلاش های کمیته بین المللی صلیب سرخ در خصوص فلسطین و غزه، شرایط انسانی مردم مظلوم فلسطین را بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

امیرعبداللهیان گفت: آنچه اتفاق افتاده، یک فاجعه انسانی در غزه است و تهدیدات نتانیاهو برای حمله به رفح، می تواند ابعاد این فاجعه را عمیق تر کند. وی نسبت به توسعه تنش هشدار داد و خاطر نشان کرد که سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره خویشتنداری بوده است.

«میریانا اسپولیاریک ایگر» رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پایان جنگ، از وضعیت وخیم انسانی در غزه شدیدا اظهار نگرانی کرد.

او با تشریح تلاش های کمیته بین المللی صلیب سرخ در ارسال کمک ها و کاهش آلام انسانی ساکنان غزه گفت، تمام تلاش های خود را به منظور ارسال کمک های انسانی به غزه بکار می برد.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نسبت به شرایط خطرناک رفح نیز ابراز نگرانی کرد و گفت همه تلاش‌های خود را به منظور عدم وقوع یک فاجعه انسانی بکار خواهد بست.

این مقام ارشد کمیته صلیب سرخ بین المللی همچنین به شرایط نگران کننده انسانی در برخی دیگر از کشورهای منطقه علاوه بر فلسطین اشاره کرد و گفت همه تلاش‌های خود را برای تماس و گفتگو با تمام طرف ها که از توان و نفود برای مدیریت اوضاع برخوردار هستند، بکار خواهد بست.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->